بوکان ماساژ

ارائه انواع ماساژ حرفه ای , حجامت , بادکش , tatoo و غیره توسط آقا و بانو

ارائه انواع ماساژ حرفه ای , حجامت , بادکش , tatoo و غیره توسط آقا و بانو

بوکان ماساژ

موثرترین راه برای رسیدن به اوج آرامش و لذت و بهترین مکمل درمانی ماساژ است.
بهترین و موثرترین روش برای رفع بیماری ها و ناتوانی های جسمی و جنسی ماساژ میباشد.

با ما بهترین ها را تجربه کنید

ماساژ حرفه ای
حجامت حرفه ای و بهداشتی
تتو

آناتومی استخوان های ساعد

سه شنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۲، ۰۹:۴۷ ق.ظ

Anatomy-forearm-bones

استخوان زند زبرین یا زند اعلا

این استخوان دو انتهای پروگزیمال و دیستال و یک تنه دارد. انتهای فوقانی به سر موسوم است و سطح فوقانی آن یک فرو رفتگی به نام جام زند اعلا دارد. جام زند اعلا با لقمه استخوان بازو مفصل می شود. سر استخوان استوانه ای شکل است .قسمت داخلی سر با دیگر استخوان ساعد مفصل می گردد. گردن قسمتی است که زیر سر قرار دارد . یک برجستگی به نام برجستگی زند اعلائی در طرف داخلی استخوان  ، زیر گردن قرار دارد.

انتهای تحتانی زند زبرین با دو سطح مفصلی که توسط ستیغی از هم جدا می شوند به استخوان های مچ دست ارتباط پیدا می کنند. انتهای تحتانی همچنین یک برآمدگی مشخص به نام زائده نیزه ای و یک سطح مفصلی به نام بریدگی زند اسفلی دارد.تنه  استخوان زند زبرین تقریبا" سه گوش بوده و دارای یک خمیدگی نیز هست.

Anterior-view-of-the-radius-and-ulna-elmevarzesh

استخوان زند زیرین یا زند اسفل

این استخوان دو انتها و یک تنه دارد. انتهای فوقانی دو زائده دارد که یکی در قسمت خلفی است و زائده آرنجی نامیده می شود که بلندتر است.زائده کوتاه تر در قسمت قدامی است و زائده منقاری نامیده می شود.

یک سطج مفصلی مقعر بین این دو برآمدگی است که فرورفتگی قرقره ای یا حفره سینی شکل نامیده می شود.در سطح خارجی قسمت فوقانی یک سطح مفصلی کوچک مقعر به نام فرورفتگی زند زبرینی وجود دارد که محل مفصل شدن زند اعلا است.در انتهای تحتانی یک زائده نیزه ای داشته و توسط دیسکی با استخوان های مچ دست مفصل می گردد.تنه استخوان در سه چهارم فوقانی دارای سه کنار و سه سطح است و در قسمت تحتانی استوانه ای شکل می باشد.

Posterior-view-of-radius-and-ulna

  • yusef goli

نظرات  (۱)

سلام وخسته نباشید 
من شهریور ماه تصادف کردم ودر جواب ام ار ای نوشته شکستگی استخوان اسکافویید وکبودی انتهای استخوانهای رادیوس واولنا میخواستم ببینم این کبودی چطوری شده و چطور درمان میشه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی