بوکان ماساژ

ارائه انواع ماساژ حرفه ای , حجامت , بادکش , tatoo و غیره توسط آقا و بانو

ارائه انواع ماساژ حرفه ای , حجامت , بادکش , tatoo و غیره توسط آقا و بانو

بوکان ماساژ

موثرترین راه برای رسیدن به اوج آرامش و لذت و بهترین مکمل درمانی ماساژ است.
بهترین و موثرترین روش برای رفع بیماری ها و ناتوانی های جسمی و جنسی ماساژ میباشد.

با ما بهترین ها را تجربه کنید

ماساژ حرفه ای
حجامت حرفه ای و بهداشتی
تتو

آناتومی عضلات سینه

دوشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۲، ۰۳:۵۷ ب.ظ

عضله سینه ای بزرگ

pectoral-muscle

در ناحیه سینه قرار دارد، بزرگترین عضله این ناحیه می باشد .عضله ای است پهن و مثلثی شکل که از روی ترقوه و جناغ شروع و به استخوان بازو متصل می شود.کلیه تارها در قسمت خارجی جمع شده و با یک تاندون به لبه خارجی ناودان دوسری متصل می شوند.لازم به ذکر است که شکافی بین تارها شروع شده از روی ترقوه با تارهای شروع شده از جناغ وجود دارد.

عضله سینه ای کوچک

Small-pectoral-muscle

عضله ای است نازک و مثلثی شکل که در قسمت خلفی عضله سینه ای بزرگ واقع شده است. این عضله روی لبه فوقانی و سطح قدامی دنده های سوم ،چهارم و پنجم ،نزدیک به غضروف های دنده ای چسبندگی داشته .تارهای عضلانی از این قسمت ها به طرف فوقانی و خارج کشیده شده و با یک تاندون به زائده غرابی استخوان کتف ارتباط پیدا می کنند.

عضله تحت ترقوه ای

subclavius

این عضله کوچک و ظریف است و در قسمت تحتانی استخوان ترقوه واقع است.محل چسبندگی این عضله در سطح تحتانی استخوان ترقوه و انتهای دیگر آن ،روی محل اتصال اولین دنده با عضروف دنده ای مربوط می باشد.

عضله دندانه ای بزرگ

serratus-anterior

این عضله از روی سطح خارجی و لبه فوقانی هشت و یا نه و یا حتی ده دنده فوقانی تر شروع شده و پس از گذشتن از دنده ها در سطوح جانبی ،از فضای بین استخوان کتف و قفسه سینه گذشته و به لبه داخلی استخوان کتف در سطح قدامی چسبندگی پیدا می کند.این عضله در قسمت های تحتانی و فوقانی لبه داخلی استخوان کتف چسبندگی بیشتری نسبت به قسمت میانی دارد.

عضلات بین دنده ای

Innermost_intercostal_muscles-elmevarzesh

این عضلات فضای بین دنده ای را پر می کنند و با توجه به موقعیت قرار گیری به دو گروه خارجی و داخلی تقسیم می گردند.عضلات بین دندانه ای خارجی و داخلی از لبه یک دنده به لبه دنده مجاور کشیده می شوند.جهت کشییدگی تارها در عضلات بین دنده ای خارجی از بالا به پایین و داخل است در حالیکه جهت کشیدگی تارها در عضلات بین دنده ای داخلی از بالا به پایین و خارج است.در حقیقت ایین دو گروه عضله در هر فضای بین دنده ای به صورت(X) روی هم قرار می گیرند.عضلات بین دندانه ای خارجی قدری ضخیم تر هستند.

  • yusef goli

نظرات  (۱)

salam.merci allli bood be karam oomad
پاسخ:
متشگرم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی