بوکان ماساژ

ارائه انواع ماساژ حرفه ای , حجامت , بادکش , tatoo و غیره توسط آقا و بانو

ارائه انواع ماساژ حرفه ای , حجامت , بادکش , tatoo و غیره توسط آقا و بانو

بوکان ماساژ

موثرترین راه برای رسیدن به اوج آرامش و لذت و بهترین مکمل درمانی ماساژ است.
بهترین و موثرترین روش برای رفع بیماری ها و ناتوانی های جسمی و جنسی ماساژ میباشد.

با ما بهترین ها را تجربه کنید

ماساژ حرفه ای
حجامت حرفه ای و بهداشتی
تتو

آناتومی عضلات لگن خاصره

يكشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۲، ۰۴:۲۶ ب.ظ

عضله سوئز بزرگ

عضله ای است که در بخش جانبی ستون فقرات قرار دارد. محل چسبندگی این عضله در انتهای فوقانی بسیار وسیع تر از اتنهای تحتانی است.عضله از روی زوائد عرضی پنج مهره کمر و جسم مهره ای مهره دوازدهم پشتی و پنج مهره کمری و همچنین دیسک های بین مهره ای مربوطه شروع شده ؛ تاره به طرف پایین و قدری خارج کشیده شده و به برجستگی کوچک استخوان ران متصل می شوند.

Pelvic-muscles-elmevarzesh

عضله سوئز کوچک

این عضله در جلوی عضله عضله سوئز بزرگ  واقع شده است و از روی جسم مهره ای مهره های دوازدهم پشتی و پنجم کمر و دیسک بین این دو مهره شروع شده ، به وسیله یک تاندون پهن روی حاشیه قدامی شاخ فوقانی عانه و برجستگی خاصره ای – شانه ای در استخوان بی نام متصل می شود.( این عضله در ۴۰% افراد وجود ندارد.به نقل از آناتومی گِری ، چاپ سی هفتم ص ۶۳۶)

عضله خاصره ای

این عضله از دو سوم فوقانی حفره خاصره ای و لبه داخلی تاج خاصره و قاعده خاجی ( سطح داخلی لگن را در نظر بگیرید) شروع شده و به برجستگی کوچک استخوان ران متصل می شود.

عضله سرینی بزرگ

عضله سرینی بزرگ ؛ عضله ای است حجیم که در قسمت خلفی – میانی بدن( قسمت خلفی لگن خاصره) وجود دارد.این عضله سطحی ترین عضله این ناحیه می باشد.عضله سرینی بزرگ از لبه خارجی قسمت خلفی تاج خاصره ،سطح خلفی قسمت تحتانی خاجی و لبه خارجی سطح خلفی دنبالچه شروع شده و به برجستگی سرینی در قسمت خلفی – فوقانی استخوان ران چسبندگی پیدا می کند.(عضله سرینی بزرگ و توده بافت چربی روی آن ، کفل را به وجود می آورند.)

gluteal-muscle-elmevarzesh

عضله سرینی میانی

این عضله در قسمت خلفی به وسیله عضله سرینی بزرگ پوشیده شده است.عضله سرینی میانی از روی سطح سرینی ( سطح خارجی ) استخوان بی نام شروع می شود و تارها بعد از سیر به طرف پایین به طرف یکدیگر  نیز کشیده شده و کشل یک بادبزن را به عضله می دهند.عضله در انتهای تحتانی به سطح جانبی برجستگی بزرگ استخوان ران چسبندگی پیدا می کند.

عضله سرینی کوچک

عشله سرینی کوچک به وسیله عضله سرینی میانی پوشیده می شود.عضله سرینی کوچک در بین عضلات سرینی، کوچکترین عضله است.

عضله پهن کشندۀ نیام

tensor-fasciae-latae

این عضله از روی قسمت قدامی تاج خاصره و سطح خارجی خاصره قدامی فوقانی به نوار خاصره ای – درشت نی ای نیام رانی اتصال پیدا کرده و بدین طریق به کندیل خارجی درشت نی متصل می شود.

عضلات دیگر این ناحیه

به غیر از عضلات فوق، عضلاتی نیز در بخش خلفی مفصل ران قرار دارند.این عضلات حجم کمی دارند و عبارتند از : گلابی شکل، سدادی درونی ، سدادی برونی ، توامی زبرین، توامی زیرین ، مربع رانی.به علت اینکه این ۶ عضله در چرهش خارجی مفصل ران شرکت دارند، گاه به  مجموعه آن ها چرخش دهنده های خارجی ران نیز می گویند.

  • yusef goli

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی