بوکان ماساژ

ارائه انواع ماساژ حرفه ای , حجامت , بادکش , tatoo و غیره توسط آقا و بانو

ارائه انواع ماساژ حرفه ای , حجامت , بادکش , tatoo و غیره توسط آقا و بانو

بوکان ماساژ

موثرترین راه برای رسیدن به اوج آرامش و لذت و بهترین مکمل درمانی ماساژ است.
بهترین و موثرترین روش برای رفع بیماری ها و ناتوانی های جسمی و جنسی ماساژ میباشد.

با ما بهترین ها را تجربه کنید

ماساژ حرفه ای
حجامت حرفه ای و بهداشتی
تتو

آناتومی عضلات ناحیه ران

يكشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۲، ۰۴:۱۹ ب.ظ

عضلات قدامی ران

عضله چهار سر ران

این عضله قسمت داخلی و بخشی از قسمت جانبی ران را می پوشاند.عضله ای است حجیم و قوی که از چهار عضله مختلف به وجود آمده است.این عضلات به وسیله یک تاندون مشترک به قسمت فوقانی کشکک زانو متصل می باشند. این چهار عضله عبارتند از : پهن جانبی ، پهن میانی ، پهن داخلی  و راست رانی.

quadriceps-femoris

 

Vastus-Lateralisعضله پهن جانبی

این عضله سطح خارجی استخوان ران را پوشش می دهد.عضله پهن جانبی از خط بین برجستگی بزرگ  و برجستگی کوچک ران ، لبه های قدامی  و تحتانی برجستگی بزرگ استخوان ارن ،  لبه خارجی خط سریینی و لبه خارجی نیمه فوقانی خط خشن شروع می شود.

عضله پهن میانی

این عضله از دو سوم سطح قدامی و جانبی استخوان ران شروع می شود.می توان گفت عضله پهن میانی در قسمت داخلی عضله پهن جانبی واقع شده است.

عضله پهن داخلی

این عضله از انتهای تحتانی خط بین دو کندیل ، لبه داخلی خط خشن و لبه داخلی خط انشعاب داخلی در نیمه فوقانی آن شروع شده و به طور کلی می توان گفت که عضله ای است حجیم و قسمتی از فضای میانی ران را پر می کند.

 

 

 

Rectus-Femorisعضله راست رانی

این عضله بر خلاف سه عضله دیگر از روی استخوان ران شروع نشده ، بلکه از خار خاصره قدامی تحتانی شروع می گردد.عضله راست رانی در انتهای فوقانی علاوه بر چسبندگی روی خار خاصره قدامی – تحتانی یک محل چسبندگی نیز در قسمت فوقانی حفره حقه دارد .عضله راست رانی در قسمت قدامی استخوان ران، روی عضله پهن میانی قرار دارد.

همانطور که گفته شد ، چهار عضله فوق با یک تاندون مشترک به قاعده کشکک زانو ( لبه فوقانی )چسبندگی پیدا می کنند.تارهای این تاندون استخوان کشکک زانو را در برگرفته و از آن می گذرند و رباط کشککی – درشت نی را به وجود می آورند.

 

 

 

 

Sartorius

عضله خیاطه

این عضله از خار خاصره قدامی فوقانی و لبه فوقانی فرورفتگی بین دو خار قدامی استخوان بی نام شروع شده و به طور مایل به طرف پایین و داخل امتداد یافته و در انتهای تحتانی به سطح داخلی استخوان درشت نی در انتهای فوقانی چسبندگی پیدا می کند.عضله خیاطه طویل ترین عضله بدن است. این عضله همچنیین باریک و نواری شکل می باشد.

 

 

 

 

 

 

عضلات بخش خلفی ران (همسترینگ)

 

Semitendinosusعضله نیم وتری

این عضله از روی برجستگی نشیمنگاهی استخوان بی نام شروع شده و به سطح خلفی داخلی استخوان ران کشیده شده و نهایتا" به سطح داخلی استخوان درشت نی در انتهای فوقانی چسبندگی پیدا می کند.

 

 

 

 

 

 

Semimembranosusعضله نیم غشایی

این عضله زیر عضله نیم وتری است و از برجستگی نشیمنگاهی شروع شده و به موازات عضله نیم وتری در سطح خلفی داخلی ران به طرف پایین کشیده شده است.عضله نیم غشایی در انتهای تحتانی روی کندیل داخلی استخوان درشت نی چسبندگی پیدا می کند.

 

 

 

 

 

 

Biceps-Femorisعضله دو سر رانی

عضله دو سر رانی در انتهای فوقانی خود دو انتها دارد که یکی از دو انتها روی چسبندگی نشیمنگاهی استخوان بی نام اتصال داشته و سر بلند عضله را به وجود می آورد.سرکوتاه عضله از لبه خارجی خط خشن استخوان ران در یک دوم میانی شروع می شود. دو قسمت عضله یکی شده و در پایین به سر استخوان نازک نی و بخش کوچکی از کندیل خارجی استخوان درشت نی چسبندگی پیدا می کنند.

 

 

 

 

 

 

عضلات بخش میانی ران

 

Pectineusعضله شانه ای

عضله شانه ای ، عضله ای است کوتاه که در قسمت فوقانی ران قرار دارد.این عضله از سطح خارجی شاخ صعودی عانه شروع می شود.به طرف خارج و پایین کشیده شده ، روی سح خلفی استخوان ران در انتهای فوقانی تنه چسبندگی پیدا می کند.

عضله نزدیک کننده کوتاه

این عضله در قسمت خلفی عضلات شانه ای و نزدیک کننده طویل قرار دارد.عضله مذبور از روی سطح خارجی تنه و شاخ نزولی عانه شروع شده، به طرف خارج و پایین کشیده شده ، روی قسمت فوقانی خط خشن چسبندگی پیدا می کند.عضله نزدکی کننده کوتاه نیز عضله ای مثلثی شکل می باشد.

عضله راست داخلی

این عضله طویل و باریک است و سطحی ترین عضله قسمت میانی ران می باشد.از روی سطح خارجی شاخ نزولی هانه و شاخ نزولی ایسکیوم شروع شده، روی قسمت فوقانی سطح داخلی درشت نی نزدیک محلی که عضلات خیاطه و نیم وتری چسبندگی دارند، به استخوان درشت نی ارتباط  و چسبندگی پیدا می کند.

 

Adductor-Longusعضله نزدیک کننده طویل

عضله نزدیک کننده طویل ، عضله ای است مثلثی شکل که از روی سطح خارجی تنه عانه شروع می شود .این عضله به طرف خارج و پایین کشیده شده و در یک دوم میانی استخوان ران روی لبه داخلی خط خشن چسبندگی پیدا می کند.

 

 

 

 

 

 

Adductor-Magnusعضله نزدیک کننده بزرگ ران

این عضله بزرگترین و قوی ترین عضله داخلی ران می باشد. شکل ظاهری عضله مثلثی شکل است .عضله نزدیک کننده بزرگ از روی قسمت کوچکی از شاخ نزولی عانه و شاخ نزولی ایسکیوم و برجستگی نشیمنگاهی ایسکیوم در سطح خارجی شروع شده، روی لبه میانی خط سرینی و سرتاسر خط خشن و خط انشعاب داخلی استخوان را چسبندگی پیدا می کند .این عضله تا تکمه نزدیک کننده واقع در کندیل داخلی استخوان ران پایین می آید.

 

 

 

 

  • yusef goli

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی