بوکان ماساژ

ارائه انواع ماساژ حرفه ای , حجامت , بادکش , tatoo و غیره توسط آقا و بانو

ارائه انواع ماساژ حرفه ای , حجامت , بادکش , tatoo و غیره توسط آقا و بانو

بوکان ماساژ

موثرترین راه برای رسیدن به اوج آرامش و لذت و بهترین مکمل درمانی ماساژ است.
بهترین و موثرترین روش برای رفع بیماری ها و ناتوانی های جسمی و جنسی ماساژ میباشد.

با ما بهترین ها را تجربه کنید

ماساژ حرفه ای
حجامت حرفه ای و بهداشتی
تتو

ورزش کمردرد

پنجشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۲، ۰۲:۰۶ ق.ظ
 خیلی‌ها وقتی دچار کمردرد می‌شوند، فکر می‌کنند که باید با ورزش وداع کنند.شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید ورزش‌ از آنجا که سبب کاهش شدت درد می‌شود و احتمال عود درد را کاهش می‌دهد، برای بیماران مبتلا به کمردرد، نقش درمانی بسیار مهمی دارد. یک برنامه ورزشی خوب می‌تواند سبب تسریع بهبود درد، کاهش شدت درد و حتی پیشگیری از عود کمردرد شود. برای اینکه ورزش شما موثرتر باشد، یک کلید مهم وجود دارد: برنامه ورزشی منظم.  

1.روی شکم دراز بکشید و حدود 30 ثانیه خودتان را در این وضعیت نگه دارید.

2.ابتدا روی شکم دراز بکشید. دست راست و پای چپ را حدود 15 سانتی‌متر بالاتر از سطح زمین آورده و حدود 6 ثانیه در همین وضعیت نگه دارید. دست و پا را پایین بیاورید و همین حرکت را با دست و پای دیگر تکرار کنید.


3.به پشت روی زمین دراز بکشید؛ به صورتی که زانوها خم شود و کف پا روی زمین قرار بگیرد. اکنون یک زانوی خود را تا سینه بیاورید. پای دیگر را حرکت ندهید. باید قوس کمرتان صاف شود و کشش خفیفی را در باسن خود حس کنید. این کشش را 30 ثانیه ادامه دهید.

 

4.روی زمین دراز بکشید. زانوها باید حدود 90 درجه خم شوند. به تدریج عضلات شکم را منقبض کنید و شانه‌هایتان را بالا بیاورید. گردن خود را خم نکنید. 6 ثانیه در همین وضع بمانید.


5.روی زمین دراز بکشید. قوس کمر خود را به زمین بچسبانید. اگر حرکت را درست انجام دهید، یک نیروی رو به بالا در شانه‌ها و باسن خود حس می‌کنید. این وضعیت را 6 ثانیه حفظ کنید.

6.روی زمـیــن زانو بزنید. به تدریج تنه خود را به جلو ببرید. دقت کنید که پای جلویی و زانوی عقبی روی زمین ثابت بمانند و وضعیت ستون فقرات و قوس کمر نیز تغییر نکند. این حالت را 30 ثانیه حفظ کنید.

 

7.ایـــــن ورزش، عضلات پشت، تنه و ران را تقویت می‌کند. در فاصله 20 سانتی‌متری یک دیوار بایستید. به دیوار تکیه بدهید؛ به نحوی که ستون فقرات شما به دیوار بچسبد. زانوهای‌تان را کمی خم کنید و قوس کمر را به دیوار بچسبانید. این وضعیت را حدود 6 ثانیه حفظ کنید.

 

8.روی تخت دراز بکشید؛ به صورتی که پا‌های‌تان دراز باشد. یک ملحفه را به نحوی بگیرید که دو سر آن در دست شما و وسط آن پشت پاشنه پای راست شما قرار گیرد. به آهستگی ملحفه را بکشید (نباید زانوها خم شود) هر وقت کشش پشت ران را حس کردید، آن را حدود 20 تا 30 ثانیه حفظ کنید. همین کار را برای پای چپ تکرار کنید.

 

9.این حرکت برای تقویت عضلات ‌هامسترینگ و عضلات اطراف مفصل ران و لگن (هیپ) است. روی زمین دراز بکشید. دقت کنید که فقط پاشنه‌های پا روی زمین باشد. اکنون پاشنه‌ها را روی زمین فشار دهید. باسن را منقبض کنید و آن را از زمین بلند کنید، به نحوی که شانه‌ها، باسن و زانو در امتداد هم باشند. این وضعیت را حدود 6ثانیه حفظ کنید.

 

با قرار دادن یک پشتی طبی مناسب روی صندلی اداری یا خودرومی توانید فرم ستون فقرات خود را حفظ کنید و ازصاف شدن گودی کمر و نهایتا کمردرد جلوگیری کنید . در واقع یک پشتی طبی مطلوب باید به اندازه ای سفت باشد که مانع از صاف شدن گودی کمر گردد و درهمین حال کاربر با آن احساس آرامش نماید

نسخه‌ ورزشی برای کمردرد

نسخه‌ ورزشی برای کمردرد

 این حرکات را 10 مرتبه در 3 ست با فواصل 5 دقیقه برای هر پا انجام دهید
 
کشش و انقباض
حرکت گربه شتری نام دارد. مطابق شکل روی کف دست و زانوها قرار بگیرید و با ایجاد ریلکسیشن و سپس انقباض عضلات کمر، حرکت را آغاز کنید. این حرکت را 40 مرتبه و در 3 ست (مرحله) با فاصله یک دقیقه انجام دهید.
 

تقویت طرفین کمر

به دنبال حرکت قبلی اجرا می‌شود یعنی بدون آنکه موقعیت خود را تغییر دهید، مطابق شکل زیر با همان حالتی که هر دو پایتان از ناحیه زانو خم شده و کف پایتان هم روی زمین است، یک بار پاها را از ناحیه لگن به سمت چپ و یک بار هم به سمت راست متمایل کنید. توجه داشته‌ باشید این حرکت را کاملا به آهستگی انجام دهید چرا که شتاب‌زدگی در انجام این حرکت می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و دردهای کمر را تشدید کند اما اگر اصولی اجرا شود معجزه می‌کند. این حرکت را 25 مرتبه و در 3 ست با فواصل یک دقیقه انجام دهید.
 

کشش کمر

از اینجا به بعد، وارد حرکات فشارآورنده به عضلات کمر می‌شویم، یعنی از این قسمت کار باید خیلی مراقب باشید تا حرکات به نرمی و با آرامشصورت گیرد و از آن مهم‌تر اینکه به خسته شدن عضله نینجامد. برای انجام این حرکت، مطابق شکل پای چپ را روی سطحی به ارتفاع نیم متر از زمین قرار دهید و به آرامی کمر و سینه را به پا نزدیک کنید، بدون آنکه پا از زانو خم شود. سپس این حرکت را روی پای راست اجرا کنید.
 

تقویت لگن و کمر

این حرکت که به تقویت شدید عضلات لگن و کمر منجر می‌شود، نقش به سزایی در تسکین دردهای کمر ایفا می‌کند البته باید کاملا اصولی اجرا شود. مطابق شکل، به پشت روی زمین دراز بکشید و پای راست را روی پای چپ بیندازید. سپس با دست‌ها، پشت پای چپ را بگیرید. در این شرایط شما آماده‌اید که حرکت را آغاز کنید. شروع حرکت به این صورت است که هر دو پا را با دست به سمت کمر خود بکشید. سعی کنید دست تنها به عنوان یک اهرم عمل کند و کل فشار روی عضلات کمر و لگن باشد. این حرکت نقش بسیار ویژه‌ای در تقویت عضلات مذکور ایفا می‌کند. آن را 15 مرتبه و در 3 ست با فواصل یک دقیقه اجرا کنید.
 

انقباض و کشش

مطابق شکل به پشت بخوابید و با انقباض عضلات شکم و کمر و سپس آرام کردن آن، حرکت را انجام دهید. این حرکت را 40 مرتبه و در 3 مرحله با فواصل یک دقیقه انجام دهید.
 

انقباض شکم

این حرکت باید روی یک سطح نرم اما صاف اجرا شود. مطابق شکل به پشت دراز بکشید و هر دو پا را با هم به داخل شکم خود بیاورید و دو زانو را به سینه‌هایتان بچسبانید. سعی کنید حرکت را آرام و بدون هر گونه شتاب زدگی اجرا کنید. این حرکت که به تقویت عضلات کمر و به خصوص لگن کمک می‌کند، باید 35 مرتبه و در 3 ست با فواصل یک دقیقه انجام شود.
 

ورزشهایی که کمردرد را بدتر می‌کنند

ورزشهایی که کمردرد را بدتر می‌کنند
کمردرد یکی از شایع‌ترین مشکلات مردم دنیا است و گفته می‌شود که سالانه حدود ۵۰درصد ساکنان کره زمین یعنی...

 
کمردرد یکی از شایع‌ترین مشکلات مردم دنیا است و گفته می‌شود که سالانه حدود ۵۰درصد ساکنان کره زمین یعنی رقمی بیشتر از  ۳ میلیارد نفر حداقل یک بار دچار کمردرد می‌شوند.

 ورزش می‌تواند موجب بهبود کمر درد شود اما به شرطی که به‌صورت درست انجام شود. البته برخی از ورزش‌ها می‌توانند کمر درد را بدتر کنند. دانشگاه میشیگان آمریکا با انتشار نتیجه یک تحقیق گسترده ضمن اشاره به اینکه قبل از آغاز هر گونه فعالیت ورزشی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید، توصیه‌های زیر را برای ورزش پس از بهبود کمر درد دارد: ورزش‌هایی که صدمه کمتر دارند مانند شنا، راهپیمایی و دوچرخه سواری معمولا برای کمر درد سالم‌تر هستند.

اگر قبل از ورزش گرفتگی عضلات دارید حمام گرم قبل از ورزش کمک‌کننده است. لباس گشاد و راحت بپوشید و کفش ورزشی مناسب استفاده کنید. هر ورزشی که موجب درد می‌شود باید متوقف شود. از ورزش‌های شکم، چرخش لگن، رساندن دست به نوک پا و هر گونه ورزشی که موجب خم شدن کمر به سمت عقب می‌شود خودداری کنید. فوتبال، والیبال و ورزش‌هایی از این قبیل ممنوع است.

از هر گونه فعالیتی که به کمر فشار زیاد وارد می‌کند مانند بلند کردن وزنه‌های سنگین خودداری کنید. متخصصان می‌گویند بیشتر کسانی که به کمردرد دچار می‌شوند یا کارمندانی هستند که مجبورند مدت زیادی پشت میز بنشینند یا رانندگان جاده‌ها هستند که مدت طولانی رانندگی می‌کنند. 

 ۶ راه برای کاهش درد کمر

 

 

 

کاهش کمردرد

 

کمر درد گاهی نشانه آسیب و یا وجود مشکل نهفته در نخاع، استخوان، ماهیچه و یا سایر بافت های نرم است. کمر درد اغلب فعالیت های روزمره، فعالیت های شغلی و ... را تحت تأثیر قرار داده و حتی در موارد پیشرفته زندگی عادی را با اختلال جدی روبه رو می کند.

 

متخصصان توصیه می کنند در صورت بروز کمردرد با پزشک متخصص مشورت شود تا از بروز مشکلات و صدمات جدی در آینده پیشگیری شود.

 

 

در بیشتر موارد، روش های کنترل و مدیریت درد در کاهش کمر درد مؤثر است. اگرچه روش های درمانی مورد استفاده در طیفی گسترده از مصرف دارو گرفته تا ماساژ درمانی و حتی درمان های سنتی مانند طب سوزنی و یوگا تغییر می کند، اما روش های درمانی رایج برای کمردرد عبارتند از:

 

▪ ورزش

 اگرچه بسیاری براین باورند استراحت بهترین روش برای درمان کمر درد است اما واقعیت این است که کمر آسیب دیده بیش از استراحت به ورزش نیاز دارد. انجام حرکات ورزشی به طور منظم، با تقویت ماهیچه ها و ایجاد کشش در ماهیچه های محافظ نخاع مانع از بروز صدمات جدی خواهد شد. هر چه استراحت بیشتر باشد، کمر ضعیف تر شده و درد در آن شدت پیدا می کند. از جمله ورزش های مؤثر در درمان کمر درد، پیاده روی در مسافت های کوتاه، انجام فعالیت های کششی و انعطاف پذیری، استفاده از دوچرخه ثابت و شنا است.

 

▪ کاهش وزن

 کاهش وزن از روش های دیگر تخفیف کمردرد است. زیرا وزن زیاد کمر درد را تشدید می کند. علاوه بر این باید ماهیچه ها را تقویت کرده و به وضعیت و حالت بدنی هنگام نشستن، ایستادن و یا خوابیدن توجه بیشتری کرد.

 

زیرا اگر سر در امتداد بدن قرار نگیرد، مانند آن است که وزنه ای به وزن ۸/۶ کیلوگرم بدن را به سمت جلو می کشد و از این رو به گردن و شانه ها آسیب می رساند. ایستادن و نشستن در حالت مناسب، خطی عمودی در بدن ایجاد می کند که بدن را حدود چهار و نیم کیلوگرم سبک تر نشان می دهد.

 

● استفاده از کیسه آب گرم و یا کیسه آب سرد

 هنگام کمر درد، استفاده از کیسه آب گرم (کمپرس) و یا کیسه آب سرد روی محل درد توصیه می شود. این عمل باید هربار برای مدت حداکثر ۲۰ دقیقه و روزی چند مرتبه تکرار شود. اگر پس از دو یا سه روز استفاده از کیسه آب سرد، کمر درد تخفیف پیدا نکند باید کیسه آب گرم جایگزین آن شود. استفاده از کیسه آب سرد و یا آب گرم به آرامش ماهیچه ها و افزایش جریان خون و همچنین سرعت بهبودی کمک می کند.

 

کاهش کمردرد

 

▪ فیزیوتراپی

 گاهی استراحت و ورزش که روش های رایج در درمان کمر درد هستند مؤثر واقع نمی شوند و از این رو گاهی حتی انجام جراحی به بیمار توصیه می شود.

 

انجام فیزیوتراپی به صورت سالانه یکی از روش های درمان کمردرد است. در فیزیوتراپی از روش های مختلفی چون تحریک الکتریکی، ماساژ، ورزش و گرما برای تخفیف اسپاسم و گرفتگی عضلانی، افزایش انعطاف پذیری، تقویت ماهیچه ها، کاهش درد و سرعت بخشیدن به روند درمان بهره گرفته می شود.

 

 ▪ ماساژ درمانی

 مطالعات نشان داده است که ماساژ درمانی در درمان دردهای ناشی از گرفتگی عضلات مؤثرتر از طب سوزنی و کایروپراکتیک عمل می کند. ماساژ درمانی با فوایدی چون بهبود جریان خون (که به تخفیف درد در ماهیچه ها کمک می کند)، آرامش ماهیچه ها (که باعث حرکت بدون درد ماهیچه ها می شود) و افزایش آندورفین (مسکن طبیعی بدن) همراه است.

 

▪ آب درمانی

 آب درمانی با شل کردن ماهیچه ها و خارج کردن سموم عامل درد و التهاب از بدن به تخفیف کمر درد کمک می کند. حالت شناوری در آب، وزن را کمتر کرده و انجام حرکات را آسان تر می کند.

 

این درحالی است که آب گرم باعث آرامش ماهیچه ها شده و از شدت درد کم می کند.

  • yusef goli

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی